ארוחת שף איטלקית בבית

תוכן עניינים
קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית

ארץ המגף, איטליה מוכרת אולי כאחד ממדינות הקולינריה הגדולות בעולם אם לא הכי גדולה, מגוון המאכלים וחומרי הגלם שיוצאים משם הם מהמוכרים והנחשקים ביותר בכדור הארץ, ממנות שקיימות בכל מדינה בעולם כמו פיצה ופסטה עד לחומרי גלם ומנות ייחודיות ביותר. גם בתוך איטליה עצמה תרבות האוכל מאוד שונה בין הדרום והצפון ולרוב יובדלו במנות בעלות קונספט דומה, אך עם טוויסט יחודי ביחס לאזור הגאוגרפי.

איטליה היא מדינה שיש בא ערים מיתולוגיות ויפייפיות כמו רומא או עיירות ציוריות כמו ונציה, נהרות רבים והרים מושלגים והיא מוקד תיירות ענק בזכות הנופים, האטרקציות, השופינג והאופנה, אך האטרקציה הראשונה שבולטת שאומרים איטליה היא האוכל, בין עם אוכל רחוב פשוט וזול למסעדות יוקרה ברמות הגבוהות ביותר בעולם מדובר בחוויה ייחודית לכל חובב קולינריה ואוכל.

כפי שציינתי תרבות האוכל באיטליה היא לא חד משמעית וקיימים תתי מטבחים בתוכה אשר מאופניים באיזור הגאוגרפי, במשך השניםארוחת שף איטלקית בבית לאחר שהבנו מה מיוחד בקולינריה האיטלקית ולמה היא נחשבת מהטובות בעולם כמובן שהרצון לנסוע לבקר שם עולה אך ברור שזוהי לא אפשרות אטרקטיבית בכל זמן האיזורים השונים אכלסו אנשים ועמים שונים שעיצבו את תרבות האוכל באיזור, בין היתר ניתן למצוא במטבח האיטלקי השפעות של מטבחים יווניים, תורכיים ואף הערבי שהם כולם תרבויות ששלטו באזורים באיטליה של היום או קיימו סוג של יחסים פוליטיים שהשפיעו על האזורים האלו.

דבר חשוב מאוד במטבח האיטלקי הינו טריות, לכן סוג האוכל יושפע על פי העונה בשנה והגידולים שהיא מציעה. בין המנות המפורסות כמובן נמצאים הפסטה, פיצה, גלידה ופוקאצ'ה, אך ישנם מאכלים שייחודים לערים ואזורים מסויימים עליהם נפרט כאן: וורנה בצפון איטליה מצטיינת בפסטות אך פיצה פחות אהודה שם, בשר חלק בלתי נפרד מהתפריט לעומת זאת. חבל פוליה מצידה השני של המדינה, שם האוכל מקבל טוויסט חריף יותר לרוב והוא יותר פשוט ואותנטי שם. חומרי הגלם מקבלים מעמד מיוחד באיטליה שם הכל מבוסס על טריות ולכן הגידולים המקומיים כגון עגבניות, חצילים, ארטישוק ופלפלים לצד אחרים הם חלק בלתי נפרד מהקולינריה, הים שמקיף את איטליה גם הוא חלק חשוב בעיצוב הקולנריה במדינה, דגים ופירות ים הם חלק בלתי נפרד מהמטבח האיטלקי, לכל אלה מצטרפת תרבות האוכל היוקרתי שפותח במשך שנים באיטליה שמצטיינת בייצור של שמן זית איכותי, לצד גבינות מהטעימות והמיוחדות בעולם כמו הפרמז'ן והריקוטה ועד לגידולים נדירים כמו פטריות הכמהין ששוות היום יותר מזהב.

ארוחת שף איטלקית בביתכמובן שגם אתם יכולים להפשיל את השרוולים, לשים את כובע הטבחים ולנסות בעצמכם להכין ארוחת שף איטלקית נפלאה לגמרי לבד, חשוב לעבוד עם חומרי גלם מתאימים וטריים

לאחר שהבנו מה מיוחד בקולינריה האיטלקית ולמה היא נחשבת מהטובות בעולם כמובן שהרצון לנסוע לבקר שם עולה אך ברור שזוהי לא אפשרות אטרקטיבית בכל זמן, במיוחד לנוכח מחלת הקורונה שמשנה דברים ללא הרף, ארוחת שף עד הבית היא פתרון נהדר לאנשים שמתחברים למטבח והטעמים האיטלקיים, ולכאלה שרוצים לחגוג או סתם להנות בבית מארוחה אינטימית במקום לצאת למסעדה, הארוחה שכל מנותיה נבחרות בקפידה וחשיבה מעמיקה כמובן לאחר התייעצות עם הלקוח היא חוויה מופלאה. מדובר בארוחה שכוללת שלל מנות מסלטים לראשונות, עיקריות וקינוחים שכל המנות נעשות מחומרי גלם טריים ומובחרים לצד תהליך בישול וטיבול מקצועי.

כמובן שגם אתם יכולים להפשיל את השרוולים, לשים את כובע הטבחים ולנסות בעצמכם להכין ארוחת שף איטלקית נפלאה לגמרי לבד, חשוב לעבוד עם חומרי גלם מתאימים וטריים שכיום ניתן להשיג בחנויות ייחודיות, חומרים כמו פסטות מיוחדות שמייבאים מאיטליה או גבינות שמגיעות משם, ולזכור לעבוד לפי מתכונים מקצועיים אשר עוקבים בדקדוק אחר אופי הבישול האותנטי.

אופי האוכל והמסעדות האיטלקילשים את כובע הטבחים ולנסות בעצמכם להכין ארוחת שף איטלקית נפלאה לגמרי לבד

שמות המאכלים האיטלקיים הם נגזרות של המקומות אליהם הם משויכים לדוגמא, פיצת הנפוליטנה מנאפולי, נקניק מילאנזה ממילאן, פרמז'ן מפארמה או בלונוז מבולונה. גבינת המוצרלה למשל קרויה על שלב בהכנתה שכן Mozzare באיטלקית אומר לחתוך. לא כל השמות קשורים רק במקום או תהליך ההכנה רוטב האלפרדו למשל קרוי על שם ממציאו אלפרדו די ללו שהינו שף רומאי. מאכלים אחרים נקראים על הצורה שמתקשרת אליהם כמו לינגוויני, שאומר באיטלקית לשונות קטנות או פטוצ'יני שמזכיר סרט צילום ושמו אומר סרטים קטנים.

המסעדות באיטליה מתחלקות לכמה קטגוריות, הן משתנות ברצינות המסעדה והדקדוק בפרטים ובחומרי הגלם, הפשוטה ביותר הינה מסעדת הטרטוריה, היא מעין מסעדת פועלים איטלקית ובמקור היו עובדות מתוך בתים של משפחות ומוגש בהן אוכל ביתי, לרוב אין תפריט ושלל המנות משתנה מיום ליום ויתאפיין לרוב במנת פסטה או ריזוטו לצד מנת בשר, עוף או דג וסלטים. רמת השירות והמחיר יהיו נמוכים, האוכל יכלול מנות מהפשוטות והנפוצות ביותר על פי אופי האיזור של המסעדה, מסעדות אלה נפוצות מאוד ומצויות בעיירות רבות ובערים גדולות במיוחד.

סוג המסעדות השני הוא האוסטריה, שהוא מעין מסעדת פועלים אך שאינה עובדת מתוך בית והיא כבר בית עסק רציני, בשונהטיול קולינרי באיטליה הוא ממש כמעט חובה לכל חובב אוכל מושבע אך גם עד שנגיע לשם ראינו שגם כאן בארץ, אפשר להנות מארוחת שף איטלקית נפלאה או אפילו לבשל אחת כזאת ממש לבד מהטרטוריות אין המסעיד מחליט מה כולם אוכלים אלא יש תפריט שהינו עדיין מצומצם אך המחירים יקרים יותר, בהתאם רמת ההשקעה באוכל ובחומרי הגלם וכן גם בשירות גבוהה יותר. האוסטריות הן מעמד הביניים של המסעדות, כאלו ברמה נמוכה ופשוטה יותר תקרא גם טרטוריה ואחת ברמה גבוהה יותר תקרא ריסטורנטה שהיא הרמה הגבוהה ביותר של מסעדה באיטליה.

הסוג המובחר ביותר הוא הריסטורנטה שהוא כבר מסעדה לכל דבר ועניין, התפריט לרוב עשיר ויכלול מנות ראשונות עיקריות, סלטים וקינוחים לצד תפריטי שתייה קרה וחמה, יין ואלכוהול, השירות יהיה מקצועי וכן המחירים בהתאם. באיטליה יציאה למסעדה שכזאת נחשבת בילוי של ממש על טהרת הקולינריה בעוד ביקור בטרטוריה או אוסטריה יהיה לרוב רק להשבעת הסועדים שבאים לאכול ולא יותר מכך.

לסיכום, תחום הקולנריה והאוכל האיטלקי הוא מרתק ומאוד טעים. טיול קולינרי באיטליה הוא ממש כמעט חובה לכל חובב אוכל מושבע אך גם עד שנגיע לשם ראינו שגם כאן בארץ, אפשר להנות מארוחת שף איטלקית נפלאה או אפילו לבשל אחת כזאת ממש לבד.

שרון פריזל
שרון פריזל

אנו מספקים שירותי קייטרינג מקצועיים ומותאמים אישית, עם דגש על איכות, טריות ויצירתיות. הצוות שלנו, הכולל שפים מוכשרים ומומחי אירועים, עובד במסירות כדי להבטיח שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים.

קבלו הצעת מחיר משתלמת מותאמת אישית
שפים? רוצים לפרסם את עצמכם באינדקס שלנו?